…Probabil, momentul în care gîndesc greșit

Am un dor nebun de poezie…

pianPoezia bună pe net nu poate fi găsită. Chiar dacă aș citi aceleași versuri și pe net, și într-o carte cu colțurile rupte, mai adînc mi-ar fi pătrunsă poezia scrisă (cea din cărți). Ultima dată am scris poezii, probabil, peste 3 ani în urmă… Atît de straniu… Îi simt lipsa, dar nu pot reveni la ea. Caut, caut, caut pe net poezii care să mă facă să renunț la ideea că nimeni nu scrie mai frumos ca Blaga și Eminescu și nu pot. Nu mă convinge nimeni… Iar Blaga e încă trist și îngîndurat. Spun asta cu o nebună spreranță că EL va mai scrie poezia în care să fie fericit. Fericit omenește, nu fericit prin durere… Iar Eminescu are lumea lui, prea ireală, prea absolută prin greșelile dorințelor.

Nu-mi lipsește inspirația. Lipsesc cuvintele, gîndurile… Chiar dacă-mi vine-un vers în minte, îl șterg nemilos pînă la sînge și ÎL FAC să dispară, pentru că poezia mea a fost mereu poezie tristă, poezie disperată uneori… Dar mă simt vinovată pentru că am uitat cuvintele care rimează, am uitat cum e să faci să sune sensul.

Pianul nu l-am atins de vre-o 4 ani. Și nu o să-l ating pînă nu voi trece peste frica asta de a greși vre-o notă. Dar idealul nu există… în mine. Și nici nu va exista… Și conștientizînd acest lucru, încep să cred că niciodată nu o sa mai cînt.

Dacă-aș avea aripi să zbor și să urc mai sus decît ceea ce sunt,  aș prefera să trăiesc pe pămînt, cu aripile ascunse. Nu pentru frica de vînt, ci de cădere… Sau poate, pur și simplu, am alte înălțimi acum, iar unele pasiuni artistice de cîndva așa și trebuie să rămînă – o nostalgie… Motivul ireversibilității din literatură a fost mereu unul dintre cele mai puternic impresionante pentru mine. Ireversibilitatea, ca și neputința de a schimba ceva ce încă nu s-a întîmplat, sunt lucrurile care nu mă lasă în ”apele mele”… Loosing control – hate this! O să-mi pedepsesc într-o zi așteptările… pentru că reținerea în a face ceva din simplul motiv de a greși e firesc de ridicol… Și, probabil, trezidu-mă la viață voi decide să șterg și acestă postare. Sau… o voi păstra. Pentru că fiecare are dreptul la un moment anumit să gîndească greșit.

6 comments

  1. Nu trebuie decat sa-ti aduci aminte… Sa vrei sa-ti aduci aminte…

    Like

  2. Vitalie Rotaru · · Reply

    Ha ha ha.
    Cred ca e timpul sa te indragostesti si sa te lasi iubita si un pic sa nu fii iubita ca sa incepi sa suferi cu adevarat si atunci sa vezi cum o sa scrii si o sa plingi concomitent. Eu am avut ocazia sa urmaresc acest fenomen (pe ascuns desigur) si am realizat ca suferinta favorizeaza picul creatiei.

    P.S.

    Citeste sau asculta 1oo de metode de motivatie.

    Like

    1. Nu de lipsa dragostei era vorba. Asta am din din plin. Si daca doar suferinta imi trezeste spiritul de creatie, atunci aleg sa nu mai revin la arta niciodata.

      Like

  3. Vitalie Rotaru · · Reply

    Suferinta nu poate fi aleasa. Este un fel de necesitate inconstienta, uneori instinctuala. In cazul in care nu revii la arta o sa fii un fel de aschet, o pana in bataia vintului si nu cred ca ai sa te simti in apele tale orice ai face. Daca ai simt artistic nu il evita fiindca se transforma in sublimare si cind ese la iveala iti creaza doar probleme in viata de familie si la serviciu. Altfel spus nu esti in armonie cu sine insuti.
    Incearca sa vizitezi cluburi sau cercuri in care se citesc poezii si se compun cintece. Un astfel de centru este Uniunea Evreiasa. E putin mai la deal de ASEM. E in cadrul bibliotecii evreiesti.

    Succese in suferinta de calitate si in alegerea prietenilor cu simt artistic. 🙂

    Like

    1. o sa iau in consideratie asa optiune 🙂

      Like

  4. Vitalie Rotaru · · Reply

    Ok. Cind o sa vrei sa suferi te rog sa imi dai de stire. Stiu recete psihologice si culturale efective si folositoare. :)))

    Like

Leave a Reply

