Sistemul de învățămînt are nevoie de euro-reparație

Impresionată la culme de prima zi de universitate.

Ultimul an, ultimul semestru părea atît de promițător și atîtea așteptări legate de aprofundare în specialitate… iar azi s-au cam risipit iluziile.

La orele de Economie Națională am vorbit timp de 4 perechi despre orice, doar nu economie. Dar nu e asta important. Prin multitudinea ideilor și exemplelor filosofice ale domnului profesor au răsunat și cuvinte care dau de gîndit. Pentru că pur și simplu fără să te gîndești te simți vinovat pentru că nu pricepi ce se vrea de la tine…

Eu sunt depărtișor de pensionare (thanks God!), dar mă gîndesc la faptul că cum nu ar fi mai departe viața, nu îmi doresc să fiu persoana (dacă-mi va fi dat în viață să fiu profă) care repetă de 33000 de ori la pereche: ”Draaaaagi studenți. Asta nu-i vorbaraie!…” Iar studenții să se privească straniu reciproc și să nu înțeleagă despre ce este vorba? Unde au venit? Și ce de la EI se cere?

Vorbeam la lecție, adică proful vorbea despre faptul că…. (îmi ascut vocea)… într-o zi frumoasă el a înțeles ce înseamnă durere a unui neam. Durerea a văzut-o la spitalul de urgență din mun. Chișinău, cînd au fost aduși 5 persoane care au căzut de pe copaci (copaci de nuci). Și de la durerea acestor oameni trebuie să învățăm: niciodată să nu cedăm în viață! Tot timpul să mergem înainte!

Altă povestioară (reamintesc că era vorba de lecția de economie națională) ține de faptul cum stimatul domn profesor a inventat (da, da), a inventat un sindrom. Ce-i drept încă nimeni nu îl cunoaște, dar el crede că e destul de reușit. Nuștiu dacă e reușit, și nuștiu dacă chiar el l-a inventat… sindromul lui Lowell. Lowell era un savant care se ocupa de ”cercetarea” planetelor, fiind ”cam” orb. Și tot timpul afirma că luna are brazde, pentru că așa o vedea el din cauza problemelor cu vederea. Păi iată sindromul lui Lowell relevă idea (citez): ”Nu există țări bogate, nici sărace. Există țări bineconduse și prost conduse”.

Culmea culmilor: am stat jumate de oră cu colegii ca să ghicim ce înseamnă ”Coordonata Triadei Timp”. Ghicește cineva? Răspuns: Coordonata Triadei Timp reprezintă trecutul, prezentul și viitorul. Punct.

Morala: sistemul de învățămînt are nevoie de euro-reparație.

Advertisements

4 comments

  1. Elena · · Reply

    Uite acu si eu am invatat o expresie noua!!! MSC

    Like

  2. Cu PLCR! 😛

    Like

  3. Mi-i interesant chiar cit timp o sa tii tu minte expresia asta 😀 O zi-doua? 😛

    Like

  4. Vitalie Rotaru · · Reply

    Stimati membri si delitanti;!

    Expresia,,Coordonata triadei timp” nu are nici un sens si este o aberatieeeee. In primul rind care este coordonata timpului? Nu exista asa ceva. Care este triada timpului? Posibil prezent, trecut si viitor, dar cind te gindesti mai bine vezi ca gramatical e corect dar logic expresia e paradoxala si nu poate exista.
    In concluzie cred ca este o expresie schizoida si voi ar trebuie sa cereti profesorului un exemplu si o aplicare practica in stiinta a acestei aberatii.

    Cu omagii de bine,

    Vitalie Rotaru

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: