Absolvent 2010

Azi mi-au fost sustrase din proprietatea privată lucruri importante. Carnetul de note și cel de student.

După așa frază, believe me or not, aștept cuvinte gen ”condoleanțe” și nu ”felicitări”… Au trecut 3 ani de licență (bla-bla-bla). Ceea ce mă gândesc acuma e că atunci când suntem studenți (prin simplul fapt că purtăm la noi carnetul de student) suntem altcineva pentru societate decât fără acesta. Puțin pentru cine asta contează? Eu mă văd a fi alta chiar dacă nimica nu s-a schimbat în principiu.

Ar trebui să mă bucur că am susținut cu excelență examenele, că media e una mai mult decât satisfăcătoare. Dar… la ce bun toate astea când știi că nimica oficial nu te mai ține de ASEM? De universitate? De viața de student…

E una să ridici scările blocului A simțind fluturași-emoționali în stomac și repetând în gând texte, definiții, explicații, formule… Și e alta să fii absolvent. Cel care a luat ce a putut dintr-o universitate, cel care a dat ce a putut unei universități și măcar nu va avea posibilitatea să participe la ”vișina de pe tort” a acestui ciclu: înmânarea diplomelor… dar asta e altă poveste.

Ehhh… O să-mi fie tare dor de tot ce e legat de locul ăsta. De colegii de grupă stranii, care pretind a fi prieteni nefiind defapt. De profesorii care au încă multe de învățat chiar de la studenții lor. De cei mai receptivi oameni din ASEM: domnul decan și domnul rector. De Senatul Studențesc care m-a scos la pensie. De UNSTM grație căruia mi-am început ”cariera” non-guvernamentală. De Curierul Economic (doamna Tatiana Roșca) și articole scrise în ultima zi… De CDE. Asta trebuie subliniat. Clubul de Discuții Economice ASEM, unde am învățat că am mult prea multe încă de învățat.

Îmi va fi dor de organizarea Miss ASEM, îmi va fi dor de Campionatul de Box. De Olanda, care tot a venit ”în Moldova” pentru că în ASEM învățam. Îmi va fi dor de mâncarea ieftină de la cantină. De doamnele nervoase de la Bibliotecă. De Work and Travel. De Sala Multimedia care e în pauză exact atunci când îmi trrrrebuie urgent. De ascensorul stricat. De întârzieri la ore. De lipse motivate. De stresuri la răspuns. De conspecte îmi va fi dor. De tot…

5 comments

  1. Tatiana Ciumacova · · Reply

    Mi-a placut extrem de mult pentru ca a fost simplu, sincer si din toata inima! Sunt cuprinsa de aceleasi emotii doar ca fata de liceu! (

    Like

  2. Serj · · Reply

    He Natalia, se incepe alta etapa a vietii, nu mai putin frumoasa 😉

    Like

  3. Natalita, chiar asteptam noutati pe blogul tau… 🙂
    Iti multumesc din suflet ca, printre multe persoane si lucruri pomenite in randurile tale, m-am regasit si pe mine.
    Sincer, am si eu emotii ca voi toti plecati. Ati fost si voi o echipa de studenti cu care m-am bucurat sa colaborez. Ba mai mult, au fost unele lucruri pe care stiu ca am putut sa le invat doar de la voi…
    Pacat ca studentia dureaza acum doar 3 ani! Cine vrea, desigur, reuseste sa faca foarte multe lucruri frumoase, si tu ai demonstrat asta. Numai ca, fii de acord, asa e ca pleci din ASEM si cu sentimentul de dezamagire ca nu toate initiativele tale au fost apreciate cum ai fi vrut? Nu-i asa ca ti-ai dorit colegi mult mai receptivi si mai prietenosi, care sa te sustina si atunci cand nimeresti in situatii mai “delicate”?
    Cu toate acestea, sunt sigura ca pleci cu foarte multe amintiri frumoase. Pentru ca anume tu ai provocat lucrurile de care sa iti amintesti cu placere. Pentru ca daca aici, la academie, ai demonstrat ca poti face MAI MULT si MAI BINE, in pofida tuturor obstacolelor, la sigur vei demonstra asemenea capacitati si acolo unde vei intalni noi colegi – la locul de munca.
    Iti doresc din toata inima sa ai parte de o cariera de succes, de un loc de munca care sa iti aduca si satisfactii morale, dar si financiare. Sa iti poti construi cuibusorul tau alaturi de persoana iubita. Si sa fii mereu sustinuta de cei care iti sunt si iti vor fi in preajma.
    Sa ti se implineasca toate visele pe care le ai la aceasta minunata varsta!!!
    P.S. Ma voi bucura foarte mult daca voi avea ocazia de a colabora cu tine (si, eventual, cu echipa ta) si dupa ce iti vei lua diploma de licenta.
    Iti urez cat mai multe succese si realizari in tot ceea ce vei face!!!

    Like

    1. Mulțumeeesc, Tatiana! Anume de așa ”colaborări” îmi va fi dor: ca cea pe care am avut-o cu Curierul Economic, mai exact cu Tatiana Roșca 🙂

      Dacă sincer, acuma nu-mi mai aduc aminte de greutăți întâmpinate 🙂 Nici de dezamăgiri 🙂 Important e că am avut ocazia de a crește. Și, așa cum spunea Daniela Dermengi: ASEM crează oportunități. Într-adevăr oportunități sunt, e necesar deja doar să-ți dorești să faci ceva.

      În continuare tot cu studiile merg, îți spun pe private mai multe când voi fi sigură de plecare 🙂 Oricum mi-e interesant ce urmează în față și ce nou mă/ne așteaptă 🙂

      Like

  4. Si inca ceva. Sa nu te lasi de organizarea diferitelor evenimente (fie si concursuri)> Iar daca ma vei invita (:)), promit sa scriu “articolase” sincere si captivante. Pentru ca meriti!!!

    Like

Leave a Reply

