O opinie (în plus) despre Nit

De câteva zile am fost nevoită să primesc postul de TV Nit. Dacă nu impusă să privesc, atunci incapabilă să-mi ascund urechile de la câteva emisiuni ale acestuia. Rămas impresionată.

1. Atâta apropiere de om lipseşte, probabil, oricărui alt post de televiziune. Prezentatorul (ai impresia) se uită direct LA TINE în ochi, de fapt nu: în urechi! Şi-ţi vorbeşte, şi-ţi povesteşte adevărul său, ca unui prieten. Vorbeşte ca şi cum ar fi doctorul care explică pacientului. Cabinet de psihoterapie.

2. Atâta ofilire a urechilor (iertaţi-mi direcţia!), tot nu am mai văzut. Cum poţi toată ziua să vorbeşti despre minusurile altora, despre nişte detalii care să te intereseze nu ar trebui absolut deloc. Nu am auzit economie, nu am auzit analize obiective, doar redarea unor informaţii stupide şi explicarea acestora într-o manieră absolut condamnabilă. Sunt pentru existenţa unui post de televiziune de opoziţie, dar nu unul care taie frazele necesare dintr-un context ca să spună într-un final: “ahaaaaaa, iaca vedeţi AMU??? Vedeţi cum Filat s-o uitat?…atrageţi atenţia la această gesticulaaaaţie…. etc, etc.”

Bred. Dar mi-am spus opinia şi mi-am pus virgula în acest context, de care pe mulţi (majoritatea sau toţi) nu îi doare.

5 comments

  1. Aceeasi parere am despre NIT. Nu suport sa-i ascult, nici eu, nici familia mea. Nu spun nici un adevar … ba din contra, cind traduc in rusa ceea ce zice vreun politician, invirtesc acele vorbe pina le dau un cu totul alt inteles. Ar trebui inchisi ca sa nu mai amageasca lumea.

    Like

    1. Nu sunt de acord cu închiderea NIT. După ce în Moldova au apărut şi alte posturi TV şi de radio, cred că toate merită să existe. Pentru că nu auditoriul nu este acelaşi, fiecare e cu gusturile lui. Cine nu este de acord cu ceea ce se vorbeşte la NIT, poate alege, cu telecomanda un alt canal… Care e problema? Şi, la urma urmei, cu ce e mai rău acum NIT-ul decât alte posturi TV şi alte mass-media, care cântă osanale actualei givernări??? Cu nimic! Ideal ar fi să fie profesionalism, obiectivitate, claritate etc., indiferent de culoarea “fundalului” pe care activează presa noastră…

      Like

      1. Natalia Bejan · ·

        Tatiana, sunt de acord cu tine în privința faptului că trebuie să existe un post de televiziune a opoziției, pentru ca să urmărim și cealaltă parte a ”realității” de la televizor. Dar, ceea ce arată Nit-ul e atât de schimonosit și de afumat cu minciună, că așa ”realitate” pare deam prea din cale-afară… Totuși, la Publika, la Jurnaltv – mai sunt și critici în adresa actualei guvernări. Este evident că ei sunt pro-actuala guvernare, însă, sunt mult mai obiectivi (deși nu total obiectivi) în ceea ce privește politica moldovenească.

        Like

  2. Pai asta este: NIT-ul nu este obiectiv. Nu am facut comparatie intre NIT si Jurnal TV sau Publica sau alte posturi. Am zis doar ca NIT-ul nu spune adevarul nici pe departe. Daca te uiti la NIT mai des, incearca sa observi – toate traducerile facute de ei in rusa sunt gresite; cineva vorbeste ceva iar ei intorc acele cuvinte si duc oamenii in eroare. Fiecare televiziune are defectul ei. Mie de exemplu nici PRO TV-ul nu-mi prea place de la o seama de vreme (nu conteaza din ce motiv), dar ei macar nu infloresc realitatea. Cind corespondentul ia un interviu de la o persoana, acel interviu asa este transmis, nu ca la NIT. In fine, fiecare cu opinia lui. Eu personal am ramas socata cind am vazut interviuri luate de la oameni cu privire la inchiderea NIT. Foarte interesant faptul ca au vorbit doar gagauzii in limba rusa. De ce nu au luat interviuri de la noi, de la studenti, de la oameni ca parintii mei, de la cei care mai cunosc si romana? Ciudat asa … Chiar nu sunt obiectivi deloc. Parerea mea.

    Like

    1. Natalia Bejan · · Reply

      Susțin părerea! Eu vreau un post TV alternativ, dar nu de genul Nit. Să fie unul mai corect, să prezinte informație veridică și nu una modificată.

      Like

Leave a Reply

