REALizare

Cea mai importantă realizare pe care au obținut-o cetățenii Republicii Moldova după perturbațiile pe plan social și politic care au avut loc în 2009 este libera exprimare. Valul de exprimare care s-a născut cam de prin 2009 este incomparabil cu situația de mai demult, precum și cu curajul anterior al oamenilor de a-și spune ideile, opțiunile, alegerile și dezgusturile. Asta-i o realizare. Deși, în plan politic, mă abțin să vorbesc despre realizări.

Am ajuns la concluzia expusă de mai sus după ce am citit un post de pe NYtimes cu referire la arestările făcute în Zimbabwe în ultimele zile sub pretextul că persoanele arestate au privit niște video-uri (inclusiv de pe BBC) care i-ar motiva și inspira să acționeze împortiva actualului regim politic (?). Având în față o astfel de situație și comparând-o cu ceea ce avem noi în Moldova pot reveni și sublinia cuvântul realizare.

Asta nu înseamnă cu culmea culmilor a fost atinsă. Dar o anumită schimbare revolta din aprilie 2009, totuși, a adus, indiferent de situația politică.

P.S. Eu m-am dezamăgit în toate guvernările  după ce am văzut salariile funcționarilor de vârf din Moldova, publicate recent. Îmi voi recăpăta încrederea în momentul în care salariile profesorilor vor fi de cel puțin 50% din salariile celora care iau decizii.

6 comments

  1. tot timpul am avut curajul sa-mi exprim ideile si optiunile, indiferent de “regim”.
    iar fiindca ai spus ca te abtii sa vorbesti despre realizarile politice, iti zic ca te-ai contrazis pe tine insuti, si ai spalat si ideea articolului. insemna ca nu ai sesizat acea realizare daca te mai abtii de la libera exprimare.

    Like

    1. Sandu, ma bucur daca esti mai curajos decat am fost eu, dar asta e ceea ce simt eu si vad in jurul meu: multitudinea de bloguri, posturi, emisiuni, dezbateri publice si nimeni nu e pedepsit pentru ceea ce spune si nici nu o spune cu o careva frica in san.

      In ceea ce priveste abtinerea mea de a ma exprima vis-a-vis de realizarile politice: o fac pentru ca nu vreau sa vorbesc la tema in cauza, fusese doar un p.s. de articol si nicidecum legat de idea lui principala. Pana la urma abtinerea e tot o atitudine 😉

      Parca am impresia ca nu esti din Moldova 🙂

      Like

  2. Daca profesorii nostri ar avea salarii mai mari, si tinerii educati in ziua de azi ar fi mai buni. Eu cel putin simt ca profesorii nostri sunt discriminati.
    Si acum tin minte cum in clasa a 6-a, a pasit pentru prima data in fata elevilor profa de romana, timida si cu o gramada de emotii. o fata tinara, extrem de frumoasa.
    Au trecut vreo 11 ani de-atunci. Inca mai poarta acelasi palton gri lung si pantaloni negri, largi cum erau la moda multi ani in urma. Nu cred ca dupa atitia ani si-a pierdut din feminitate sau nu are dorinta de a arata bine. Dar cum sa reusesti sa te intretii cu salariul de profesor?

    Like

    1. Cred ca în cazul nostru profesorii chiar nu au decât două opțiuni: fie rămân a fi în continuare profesor, conștientizând salariul mizer și acceptând într-o oarecare măsură situația asta, ba chiar mulțumindu-se doar cu plăcerea de a preda sau optiunea a doua: devin corupți, pentru că nu le rămâne decât asta pentru a trăi decent.

      P.S. Eu îmi ador profesoara de liceu de limbă și literatură română. E cea mai dedicată profesoară pe care am cunoscut-o vreodată!

      Like

  3. mai citesc si eu printre bloguri, si pot sa-ti spun ca acestea nu reflecta cel mai des idei proprii , ci se dau cu parerea. toti pot asta, inclusiv eu. dai o scinteie azi, si miine arde mass-media. ce schimba asta? nimic! atita timp cit tu te abtii si nu spui care e problema:
    1.ca esti chirias in propria tara, fiindca Guvernul e prost si nu poate implimenta un program de asigurare cu locuinte familiile tinere
    2. contractele de studii sunt destul de mari raportate la veniturile noastre si a parintilor nostri, iar cunostintele obtinute sunt modeste pt ca asa este modalitatea de predare
    3. accizul de import pt automobil sunt exagerate(indicate in euro – nu inteleg nici azi de ce?), iar noi vom conduce Lada si Moscvichul bunelului
    sa nu fugi de realitate caci miine e o noua zi cu provocarile sale carora trebuie sa la facem fata.

    Like

    1. Sandu,

      Like comentariul și argumentele tale. Ceea la ce tu te-ai referit ține de partea politică, eu am avut în vedere doar de ”a te da cu părerea”. Asta ai recunoscut și tu că ARE LOC în Moldova. Eu văd acest lucru fiind important și necesar, tu vezi în el o eficiență mai mică. Asta-i diferenta.

      Eu cred ca trebuie sa te implici si sa faci sschimbare acolo unde stii ca esti capabil cu fortele maxime sa obtii ceea ce doresti și ești interesat să o faci. Pe mine politica nu ma mai intereseaza absolut deloc. Am ajus la o concluzie care demult hoinărea: politica e murdară.

      Like

Leave a Reply

