Știm să judecăm, mai ales pe cei aflați în durere

Vreau să fac o foarte scurtă remarcă la multiplele comentarii ale creștinilor moldoveni, foarte activi printre altele prin blogosfera moldovenească, asupra dezastrelor prin care trece Japonia. Nu-i destul că oamenii ăștia trăiesc greutăți mai rar cunoscute omenirii, da’ mai trebuie să le și torni în cap gunoi. Oricine-ai fi, nu se cuvine!

Dacă credincioșii moldoveni spun că cauza dezastrului nipon o fi furia lui Dumnezeu pentru demonstrațiile necredincioșilor homosexuali și parada acestora din 2010, atunci care ar trebui să fie furia asupra Moldovei, unde în ultimul timp numărul fărădelegilor așa-numiților credincioși cresc ca ciupercile după ploaie?! Oare nu furia față de cei fățarnici ar trebui să fie mai mare și nu față de cei care sunt sinceri în privința a ceea ce sunt? Exemplu: asta, asta, asta. Nu am timp să caut mai multe exemple de comportamente inumane și anormale, dar există suficiente, cu siguranță.

Lipsa de toleranță și compasiune și mai mult arată cât de needucați și imorali sunt cei care, în momentele în care pe litoralurile nipone valurile aruncă zeci de trupuri neînsuflețite, arată cu degetul și zic iaca-iaca, asta ei, homosexualii sunt de vină! La urma urmei, despre asta poate judeca doar Dumnezeu…

3 comments

  1. Marina Rasnoveanu · · Reply

    Ideea aceasta, potrivit careia Japonia e pedepsita de catre divinitate mi se pare o aberatie sustinuta poate de credinciosii exagerati si limitati. Sincer, eu cred ca trebuie sa ne uitam la the big picture. Eu cred ca toate aceste catastrofe se intampla cu un scop: ca noi sa ne schimbam.

    Ii admir pe japonezi pentru modul in care au gestionat totul, pentru modul in care au stiut sa treaca mai departe si sa se remonteze.

    Izbucnirea razboiului libian dupa cateva zile mi s-a parut o gluma proasta. Tinand cont de ce s-a intamplat in Japonia, nici nu ma mai pot gandi la libieni..Nu stiu daca noi am invatat ceva, insa libienii cu siguranta nu.

    Iar ceea ce se intampla in biserica romaneasca ( si presupun ca si in cea de peste Prut) este o cu totul alta discutie ce imi provoaca sila si ma determina sa cred ca politia si coruptia au ajuns si in domeniul asta.

    Numai bine!

    Like

    1. Marina, ai dreptate. Cel mai trist e că oamenii nu învață din greșeli și durere. Japonia a arătat că trebuie să fim solidari și să ne pese ca în casele noastre să fie pace și oamenii – vii și sănătoși.

      În ceea ce privește Libia, cred că nu doar ei nu au tras concluzii, ci și cei care au atacat Libia. Oare mințile lucide ale lumii nu au putut găsi alte modalități, numaidecât atacul? Unde e excelența în negocieri?…

      Like

  2. Marina Rasnoveanu · · Reply

    Natalia, eu nu ma prea pricep la politica, iar subiectul Libia cred ca e una complexa. Am observat ca lumea e impartita acum in doua, insa eu nu stiu pe ce parte sa ma pozitionez. E adevarat ca atacul nu este o solutie. Scoate la iveala frustrari si ambitii necontrolate, dar uneori ma intreb daca am fi fost noi in locul libienilor – sau am fi – oare nu am dori ca cineva sa ne scape de furia unui tiran? E doar o intrebare, nu stiu cat de pertinenta este.

    Like

Leave a Reply

