Despre Ministrul Culturii, cel al Educaţiei şi numărul continentelor: adică, Miss Universitate 2011

Articol Vox.Publika

Experienţa mea cu organizarea concursurilor de frumuseţe nu e chiar neglijabilă. Cu mai mult sau mai puţin succes am fost coordonator (împreună cu o echipă) a concursului Miss ASEM (2009 şi 2010). Îmi aduc aminte câte comentarii înghiţeam la adresa mea. Lumea nu vede care e rostul organizării unui asemenea concurs, deşi niciodată nu am avut problemă cu vânzarea biletelor sau număr prea mic de doritoare de a participa, sau lipsa sponsorilor. Mai mult, oamenii nu înţelegeau cum unei studente (adică mie) la economie, poate să-i placă aşa gen de activităţi, de organizare. Păi iată mi-a plăcut şi am învăţat multe: de la cum se scrie o cerere de sponsorizare, cum se fac demersuri la rector, cum se negociază cu sponsorii, până la verificarea discursurilor fiecărei participante. Lucru de culise, dar o muncă enormă şi o experienţă frumoasă.

Am văzut recent un reportaj despre finala concursului Miss Universitate. Cei care se gândesc acum că scriu de dragul organizatorilor (care mi-s prieteni), puţin greşesc. Are cunoscuţi acolo, dar scriu despre fete şi reportaj. Iată-l:

  1. Am văzut multe comentarii gen: omg, ce-s de tormozite participantele. Eu tormoz nu mă consider, dar nu am idee cine e Ministrul Culturii sau Ministrul Educaţiei. Poate dacă le-aş auzi numele mi-aş aduce aminte, dar by default nu îi cunosc. Ştiu cine e Ministrul Economiei, cel al Finanţelor, cel al Justiţiei – pentru că asta e domeniul meu de studii şi activitate într-un fel. Să mă simt eu mai puţin inteligentă din cauza că nu-i cunosc: deloc.
  2. Întrebarea cu numărul de continente, de acord, poate chiar ţine de cunoştinţele generale ale fetelor. Dar hai să nu dramatizăm răspunsul domnişoarei care a spus de Polul Nord! Am văzut zeci de comentarii la acest subiect! Să recunoaştem că domnişoara a repetat de câteva ori că ştie că nu e corect răspunsul şi că respectivul are o altă denumire. Nimeni nu treb împuşcat pentru asta!
  3. Emoţiile fetelor care urcă pe scenă sunt incomparabile cu cele ale jurnaliştilor care se ascund după camerele de luat vederi. Pun pariu că au fost fete care au răspuns corect şi coerent la întrebările jurnalistei, dar tot mai pun pariu şi pe faptul că aceste întrebări nu au apărut pentru că nu le e interesant jurnaliştilor să arate răspunsuri satisfăcătoare.

În fine, nu sunt avocatul nimănui, dar cred că s-a exagerat un pic cu reportajul. Aşa cum mulţi nu văd sens în organizarea unui astfel de concurs, aşa nu văd poate şi unele participante răspuns la întrebarea: de ce nu? Eu zic că fiecare treb să-şi ştie meseria şi să respecte preferinţele altora. Şi le mai zic bravo organizatorilor care la sigur au depun MULT în organizare.

5 comments

  1. “Perechea potrivită” (2005), “PROF TOP” (2005, 2006), “Cel mai bun şef de grupă al ASEM” (2006, dacă nu greşesc), “Cel mai bun student al ASEM” (ediţiile 2005, 2006, 2007, 2008) – sunt concursurile pe care le-am organizat la ASEM, cu o echipă de studenţi extraordinari. Colegii mei (studenţii) erau foarte entuziasmaţi, dornici de a face ceva frumos, util şi nou (în cazul PROF TOP – concurs pentru profesorii ASEM). Am făcut tot ce s-a putut face. Rezultatul? CRITICI. Care de care mai deşănţate.
    Deci, Natalia dragă, asta este “meseria” acelei categorii de oameni care ştiu numai să critice, să arate cu degetul şi… nimic altceva.
    Apropo, un prieten mi-a spus, cu ceva ani în urmă, că atunci când arăţi cu degetul la cineva, de fapt, spre acel cineva e îndreptat un singur deget, celelalte – sunt îndreptate spre cel care arată…
    A fost clar de la început că reporteriţa şi-a dorit să demonstreze “lumii întregi” cât sunt de toante fetele participante la concurs.Şi-apoi, nici întrebările nu au fost cele mai “inteligente”… 🙂 Poate doar întrebarea cu apa fiartă şi cea îngheţată a tras, un pic, la cântar, pentru că cele despre miniştri… cum naiba să îi mai ţii minte pe toţi, dacă noi avem alegeri la fiecare jumătate de an???

    Like

    1. Natalia Bejan · · Reply

      Absolut de acord si inteleg tare bine de ceea ce spuneai de critici…

      Like

  2. AfriendOfAfriend · · Reply

    Chiar daca reporterita ar fi avut scopul ingrat de a demonstra cat de toante sunt participantele, imi pare rau pentru ele, dar a reusit. Si nu e vorba neaparat despre intrebarile punctuale care au fost puse. In principiu nimeni nu le-a impus pe fete sa participe, dar din moment ce au facut-o, trebuie sa se expuna la astfel de riscuri. Mereu exista carcotasi care cauta neincetat motive sa faca haz. Eu de exemplu sunt unul din ei. Am ras cu pofta la privind reportajul. Chiar daca era sau nu vorba despre nu stiu ce ministru, concluzia a fost sustinuta: “La ce le mai trebuie minte daca au fund frumos?”. Putem sa le luam apararea, putem sa dam vina pe emotii, dar eu consider ca, pentru multe domnisoare, simbolul succesului in societatea moldoveneasca este fundul frumos si buzele siliconate, nicidecum nivelul de inteligenta, cultura generala si mai ales perspicacitate. De fapt, o demonstratie vie ar fi o plimbare pe holurile ase-ului. Oricine si-ar da seama ca pentru 90% din fete, timpul petrecut in fatza oglinzii este exponential superior celui petrecut citind o carte.

    Like

    1. Natalia Bejan · · Reply

      Chiar daca despre relevanta intrebarilor eu mai am ceva dubii, la capitolul timpului de make-up versus lectura – nu pot sa nu fiu de acord…

      Like

      1. AfriendOfAfriend · ·

        Dar trebuie sa recunosti ca visul multor dintre fostele tale colege nu era sa ajunga la vreo conferinta stiintifica, ci in Cocos Privet. Trebuie sa recunosti ca multe dintre colegele tale au trecut prin facultate ca un vant de primavara si n-au inteles absolut nimic din ce li s-a predat. O ultima realitate ar fi ideea foarte raspandita printre moldovence ca mai bine te casatoresti in mod reusit decat sa iti faci banii proprii.

        P.S. Persoanele de fata, adica autoarea blogului, iese din discutie. Face parte din cele 10%, outliers din punct de vedere statistic.

        Like

Leave a Reply

