Un banc și TEDxYouth

Eu am urmărit TEDxYouth online. Transmisiunea, trebuie să recunosc, nu a fost cea mai bună, oricum am reușit să prind firul evenimentului și discursurilor. Dar vroiam de facto să mă refer la criticii mulți care au apărut după evenimentul TED și care îmi amintesc de un banc cu un iepure.

Iepurele venea la magazin și întreba: ”Aveți plăcinte cu curechi?”. Prima zi – i se spune că nu. A doua zi, același cumpărător, aceeași întrebare: ”Aveți plăcinte cu curechi?”, răspuns: ”Nu”. Vânzătoare bănuiește că iepurele are să vină și a treia zi. Gătește plăcinte cu curechi, le scoate la vânzare și așteaptă cumpărătorul.

Vine iepurele la magazin a treia zi: ”Aveți plăcinte cu curechi?”. Vânzătoarea: ”Da, avem!”. Iepurele: ” – Fuuuu, și nu-mi plaașiiiiiiiii….”. Ap iată cam tot așa și cu TED, toți l-au așteptat, toți au fost intrigați să-i cunoască și să-i aude mai de aproape pe unii dintre cei mai diferiți tineri din Moldova, iar la urmă criticii reacționează de parcă nici nu ar fi putut să fie așa ca să le placă. Anyway. A fost bine, zic eu. Pentru ”bine”-le asta îmi plac mie tot mai mult tinerii din Moldova, valul ăsta care vine și deja-deja e aici.

P.S. Praga tot încearcă să facă TED-ul, dar nu-i prea reușește, nu are organizatori la fel de pasionați, harnici și devotați. Ai noștri au promis și au făcut. Și sper (muuulte) să mai facă.

2 comments

  1. Eu cunosteam bancul, dar cu un final un pic diferit, dar la fel de ilar ,, …ș-apu șini vi-le cumpără?”. In tot cazul orice critica bine argumentata e constructiva, am vazut din astea- dar putine. Eu ii admir pe tinerii care au organizat evenimentul, in primul rind pentru ca au fost o echipa si asta s-a simtit de departe, prin actiunile(promovarea activa) pe care le-au facut inainte de eveniment, prin organizarea propriu-zisa, per ansamblu, a evenimentului pe care am reusit s-o percep fiind departe si doar dupa ,,sticla” si nu in ultimul rind pentru continuarea acestuia (…). Deci, a fost un eveniment bine inchegat- cu inceput, miez si final reusit. S-a simtit munca, emotii, daruire- si numai cine n-a organizat vre-o data ceva poate sa nu aprecieze obiectiv si s-o faca pe ,,Criticul viteaz”. Pe de alta parte, nu-i poate fi imputata echipei raspunderea pentru prezentarea lui X-lescu sau Cutarescu- sub nivelul asteptarilor. E de principiu raspunderea individuala a fiecarui speaker. Rolul organizatorilor a fost de a ,,stringe o mina de oameni” diferiti ca virsta , ocupatie, interes etc. care sunt si ,,interesanti” si care datorita realizarilor lor ar avea ceva a spune ,,la tema”. Echipa a facut-o si a facut-o bine. Personal, am avut a invata si de la vorbitorii mai putin ,,senzationali” si ,,originali” ceva – si, iarasi, e un ,,ceva” individual. Pina la urma nu conteaza CE au facut si CUM au facut , dar DE CE au facut-o !!! 😉

    Like

    1. Și finalul știut de tine, pentru banc, tot e la temă 🙂 Mă alătur și eu cuvintelor de laudă, dar mai mult le-aș da un azur de încurajare pentru organizatori, să continue mai departe.

      Cu toate criticile, din ceea ce am citit eu și văzut, mi-am dat seama că evenimentul ultimul TEDxChișinău a avut o organizare mai bună decât precedentul eveniment, deci tendința e mai mult decât îmbucurătoare 🙂

      Like

Leave a Reply

