De-am ști cât timp ne-a mai rămas… (Recomandare Filme: 50/50 și The Lovely Bones)

Oamenii lenoși sunt oamenii care cred că au întreaga viață înainte și nu au unde să se grăbescă pentru că toate câte și le doresc să le facă se vor realiza la timpul lor. Starea asta de lene de viață nu cred că este una necunoscută pentru cineva. Cu siguranță cei care-s contaminați de virusul Facebook o știu bine.

Nu cred că este necunoscută și întrebarea: ce ai face dacă asta ar fi ultima zi din viața ta? – iar sensul pentru care scriu acestea nu e pentru că luna lui decembrie din 2012 e tot mai aproape și eu chiar cred în sfârșitul lumii (deși la cât de des tema asta e discutată, te-ai pune pe gânduri… oamenii vor să te facă să crezi că ei la asta nu se gândesc, deși… tot timpul despre asta scriu și vorbesc. Nihilism)

Am privit recent două filme care sunt o continuitate pentru gândurile expuse mai sus. Și cred că ambele merită a fi recomandate.

The Lovely Bones (2009) – Un film despre cât de nepregătiți suntem sau putem fi atunci când e timpul s-o ștergem în cealaltă lume. O ecranizare destul de reușită după părerea mea, deși, așa cum se și vorbește, publicul central sunt adolescenții care, probabil, se identifică într-un fel sau altul cu eroina principală. E vorba mai mult de regretul pentru faptul că nu ai reușit să faci cele mai importante lucruri… atunci când ai fost viu. Eu aș fi prelungit idea filmului la întrebări mai mature, dar regizorul s-a oprit doar la primul sărut.

50/50 (2011) – Filme despre persoane cu cancer cred că s-au făcut destul de multe, dar atitudinea luată față de boală în acest film e una cu totul specială. E o atitudine normală, în care situația nu e dramatizată excesiv, dar nici încurajată prin iluzii inutile despre o recuperare magică. Plus, actorii și-au jucat rolul pe cât de natural s-a putut. În anumite momente aveai impresia că e o comedie dintr-o realitate tristă. O idee importantă pentru mine e anume faptul că… boala nu discriminează, cei mai sănătoși oameni (care nu fumează și nu beau) pot fi la fel de ne-norocoși ca și cei care s-ar părea că ar fi mai logic să se îmbolnăvească. Anume acest film mi-a amintit despre situația în care m-am pomenit eu circa 2 ani în urmă, doar că în cazul meu diagnoza până la urmă a fost ”contramandată”, iar eu făceam mult mai multă panică.

Vizionare plăcută celora care vor decide să privescă un film sau altul și… multă sănătate tuturor 🙂

Leave a Reply

