“Dumnezeu ne urăște cum suntem”

Eu ştiu de la cei sfinţi
Că Dumnezeu
Ne urăşte cum suntem
Şi ne iubeşte
Cum ar dori să fim.

/Grigore Vieru/

La una din lecțiile de filosofie și economie m-am pomenit într-o situație de dezbatere cu unul dintre colegii mei. Acesta spunea că oamenii ca obiect de creație au ajuns a fi imperfecți din cauza propriilor slăbiciuni și abateri. Eu eram de cealaltă parte, stând ferm pe poziția că, de exemplu, un tehnician nu ar trebui să dea vina pe obiectul lui de creație când el însuși e creatorul defectului.

De ce Dumnezeu să nu fi creat o lume ideală, cu oameni ideali, fără vicii? De ce creația Lui s-o fi abătut atât de mult de la ceea ce planificase? Să fie păcatele chiar vina oamenilor sau vina tehnicianului care ne-a creat și le-a admis?

Iată, stelele intră în lume
deodată cu întrebătoarele mele tristeţi.
Iată, e noapte fără ferestre-n afară.
Dumnezeule, de-acum ce mă fac?
În mijlocul tău mă dezbrac. Mă dezbrac de trup
ca de-o haină pe care-o laşi în drum.

/Lucian Blaga/

6 comments

  1. Dumnezeu a creat omul perfect, însă odată intrat păcatul în lume – omul a devenit rob a păcatului. Doar credința în Domnul Isus ne poate elibera de robia păcatului.

    Like

    1. Natalia · · Reply

      Întrebarea mea, de fapt, e de ce existența păcatului a fost admisă?…

      Like

      1. din motiv că Dumnezeu a creat omul cu voință liberă, el alege ceea ce vrea. Indiferent de alegerea lui – va da socoteală în fața lui Dumnezeu

        Like

  2. Marina · · Reply

    Noi oamenii deseori rostim cuvintele ca “suntem pacatosi, ca suntem imperfecti, ca nu avem nici o putere in lmea asta”. Eu cred ca Dumnezeu a dat friu pacatului, ca pentru cel ce va dori sa-l depaseasca, sa-l invinga (si asta e posibil), trebuie sa fie puternic in credinta ta, in fortele sale sufletesti, sa fie curat in faptele, vorbele si gindurile sale si atunci viata ii va fi plina de bucurie si succese.
    P.S. Noi trebuie sa tindem spre perfectiune.

    Like

  3. Marina · · Reply

    Dumnezeu ne uraste si ne invinuieste de firea noastra slaba, care fiind ispitita de pacat se risipeste, insa ea poate fi salvata prin credinta si doar prin credinta.

    Like

  4. rubylika · · Reply

    Dumenezeu e insasi iubirea nu poate sa urasca ura vine de la satan cel care face echipa cu satan si aduce raul in lume desigur omul are dreptul si luxul sa aleaga o cale din 2 sa slujeasca adevarului sau intunericului. Mare necaz vine peste cei care se inscriu in ceata celor negri si rai.
    P.S. Numele Iisus nu se scrie cu 1 singur i Iisus inseamna Mesia (isus inseamna magar)

    Like

Leave a Reply

