Să mă simt vinovată dacă mi-e dor de Praga?

Înainte să vin acasă mi-am zis că… într-o astfel de vacanță, de aproape 4 săptămâni, voi avea în sfârșit timp să scriu mai des pe blog. Și asta pentru că, așa cum a scris și Victoria, răsfoind articole mai vechi regăsesc trăiri și gânduri despre care am uitat, la care am renunțat. Dar, mai important, văd diferențe: unde am crescut, unde mai rămâne a crește mult.

În primele zile de când ajunsesem acasă am împroșcat cu două articole care, spre deosebire de de obicei, erau mai mult foto-articole decât cuvânt-articole. Le-am postat pentru că știu că de-acele locuri are să-mi fie dor peste un timp când fi-voi plecată iar.

Și-n aceste 4 săptămâni aproape trecute am fost pe postul de observator. Necondiționat. Natural mi-a venit. I-am observat nu doar pe alții, ci și pe mine însămi.

Cel mai grav și cel mai greu e că nici un fel de șoc cultural nu a existat pentru mine și nu cred să existe vre-odată. Dar asta nu înseamnă că-n Moldova lucrurile stau altfel. Ba, lucrurile sunt la fel. Așa cum au fost. Așa cum se scrie și exact așa cum se vorbește.

Agonia circuitului natural cu care lucrurile aici se mișcă e ca o hipnoză. Mreajă care lin și încet ademenește, te liniștește, te împacă cu gândurile tare, cu nemulțumirile. Îți închide gura. Frumos și liniștit.

Știu, e o postare tristă. Știu.

Mi-am revăzut mulți prieteni. Pe unii după un an de dor, pe alții de cel puțin doi. Mulți dintre ei sunt oameni cu care mă mândresc și la care țin, alții sunt oameni care au lăsat mânile jos și nici nu mai caută ieșire din situație, deși instintiv ei înșiși simt că ceva nu e în regulă. Și acest lucru este ceea ce mă supără cel mai mult.

Dezamăgiri despre care oamenii tac, noduri în gât despre care toți pretind că nu există. Deziluzii despre care încercăm să credem că nici nu au fost cândva vise… Vise despre care am uitat.

Să mă simt vinovată dacă mi-e dor de Praga?

Leave a Reply

