Unde sunt străin? Din Budapesta.

Cât de straniu: să fii într-o altă ţară şi să ai elementele care instantaneu să te facă sa te simţi deloc străin. Chiar dacă nu pricepi nimic în limba locală. Chiar dacă nu vezi nici o faţă cunoscută (poate doar… fata de la recepţie). Chiar dacă nu-ţi reuşeşte să memorizezi denumirea străzii unde locuieşti.

Eu aş fi vrut despre asta să fi învăţat lecţia asta mai devreme. Aş fi vrut să fi învăţat mai devreme că nu trebuie să ai frică de ţări străine. Nu este vorba că am avut această frică, dar în subconştient ştiam că trebuie să o am. Prudenţa. Noul. Necunoscutul. Eşti străin. Oare?

Cu două săptămâni în urmă am fost în Kazakhstan. Am înlemnit înainte de controlul de paşapoarte, la ieşirea din aeroport, pentru că mi-am dat seama că eu nu aveam viză şi că singura modalitate în care am verificat dacă am sau nu nevoie de viză a fost… Google. Nu am sunat la consulat. Nu am solicitat nimănui consultaţie. În final, nimeni nu mi-a cerut viză. Google avea dreptate, dar oare nu e straniu să te simţi natural în a verifica accesul într-o ţară străină în… câteva secunde, la telefonul mobil?

Acum sunt la Budapesta. Deşi nu e prima mea întâlnire cu acest oraş, niciodată nu am stat în partea unde stau acum. Am mers la plimbare fără să-mi iau hartă. Am făcut mai bine de 4 ore pe jos. Am luat metroul. Am făcut plimbări, am mers la locurile în care meniul e bine cunoscut (meniu de McDonalds, meniu de Zara ). Ce am făcut a fost doar să-mi conectez telefonul şi să mă orientez după GPS.

Nu e asta oare o nebunie? Nu suntem oare noi prima generaţie care şterge toate barierele imaginabile cu un curaj care ameţeşte? Mă tem doar că în clipa în care acest curaj va înceta să ne ameţească, vom pierde şi capacitatea de a valorifica oportunitatea.

poze făcute la Budapesta 08.02.2014

photo 1 (2) photo 1 (3) photo 1 (5) photo 2 (4) photo 3 (2) photo 3 (5) photo 3 photo 4 (2) photo 4 (3) photo 5 (3) photo 5

Leave a Reply

