Din Piatra Neamț, România

Spre deosebire de ghinionul pe care l-am avut atunci când am mai mers cu prietenii în călătorii, de această dată vacanța a curs fără incidente imprevizibile și/sau neplăcute. Nu am stricat frigidere, nu am împins mașina prin glod și nici nu s-a stricat aceasta, nu am rămas blocați la oră târzie într-un oraș străin, fără transport public, etc. Nu am stat la vama MD-RO prea mult, deși prietenii pe facebook ne promiteau ore în șir în rânduri. Și am găsit destinația finală fără prea multe probleme.

Totuși, este impresionant cât de aproape este Europa de noi și cât de aproape sunt munții de noi. În două ore eram la Iași, iar peste încă tot atâta timp eram ajunși în Piatra Neamț.

Deși am savurat din plin călătoriile făcute în această vacanță, prin și pe lângă Piatra Neamț, cele 4.5 zile petrecute acolo au fost absolut suficiente. Așa cum noi de obicei optăm pentru vacanțe mai active, Piatra Neamț este optimală pentru această durată. Ar fi fost dificil să găsim ingenios alte activități pentru a mai umple câteva zile petrecute acolo (cu excepția schiatului).

În ceea ce ține de oraș, Piatra Neamț e curat și îngrijit, cu investiții europene masive, scopul cărora la direct țintesc dezvoltarea unui orășel turistic, de munte. Cred că asta e exact ceea ce am căutat pentru această vacanță. Las imaginile să vorbească de la sine.

Piatra Neamț, văzută de pe Muntele Cozla

Piatra Neamț, văzută de pe Muntele Cozla. La depărtare se vede lacul “Bâtca Doamnei”. Probabil, una dintre cele mai fermecătoare priveliști, care te duce cu gândul la multe alte locuri, orașe și țări unde încă nu am fost…

Lacul Pângărați

Lacul Pângărați, împânzită sau de gâște, sau de lebede… În drum spre Cheile Bicazului.

Staționare în drum spre Cheile Bicazului la lacul Pângărați, semi-înghețat și plin de păsări (sau gâște erau, sau lebede)

Cheile Bicazului

Fermecătoarele Chei ale Bicazului, puterea și frumusețea naturii este copleșitoare în aceste locuri, mai ales dacă ești prins acolo de ninsoare.

Eram undeva în munți. Luasem o direcție greșită. Planificam să mergem de la Cheile Bicazului spre Lacul Roșu, dar am trecut pe lângă lac fără să îl observăm, pentru că era completamente… înghețat. Astfel, fără GPS, pentru că acesta a renunțat să ne mai localizeze, am continuat vreo 20 km în adâncul munților, până nu am găsit aceste priveliști extraordinare undeva sus, în vârf de munte. Tot acolo am și aflat că trebuia să facem drum întors sper lacul ascuns sub zăpadă și gheață…

Dar acolo, pe drumul greșit, în vârful de munte, unde nu era planificat să ajungem, am găsit cele mai liniștite și copleșitoare peisaje de munte românesc.

Munți România

Undeva pe vârf de munte românesc

După care, am revenit la Lacul Roșu, pe care un copil savurau iarna și gheața. Tot acolo am descoperit și cel mai frumos, cald și plăcut restaurant, într-o cabană de munte, cu cea mai perfectă atmosferă pentru o astfel de călătorie și pentru acest timp al anului.

Lacul Roșu, înghețat

Restaurant din imediata apropiere de Lacul Roșu. Atmosferă magică de iarnă și sărbători.

Lacul Roșu

Mămăligă cu tochitură moldovenească, servită la restaurantul magic cu fereastrele deschise spre Lacul Roșu

Și pentru că am menționat bucate gustoase, nu pot să nu recomand restaurantul La Terazza da Bruno chiar din Piatra Neamț, cu bucătărie italiană (cotat conform Trip Advisor ca și cel mai bun restaurant).

P.S. Plecarea la Piatra Neamț a fost prima mea călătorie în România fiind cetățean (și) al acestei țări. Încă fără pașaport, buletin sau certificat de naștere, dar deja – cetățean al României.