Bangkok: on escaping

Doi ani în urmă, Asia a lăsat o amprentă puternică și frumoasă în viața noastră, de aceea era inevitabil că vom reveni. Și am revenit. Am început pregătirile cu circa jumătate de an înainte de călătorie, cu bilete internaționale și interne cumpărate (prin http://www.skyscanner.net/), hoteluri bronate (pe http://www.agoda.com/), planuri pentru vizite gândite (http://www.tripadvisor.com/).

În momentele de oboseală, pe durata acestor șase luni de așteptare, gândul la noua și unica (în multe sensuri) călătorie a reprezentat medicamentul cu efect energizant imediat. În ultima lună, număram zilele. Turul nostru, de data asta, cuprinde Tailanda și Cambodia, cu 6 orașe, în total. Acum suntem într-al treilea și sper timpul să treacă cât mai lent posibil.

Am decis să scriu despre fiecare oraș, despre experiența din fiecare localitate pe care o vom explora. Într-un final, anume aceste amintiri sunt ceea ce contează în timp și anume pe ele vreau să le țin minte peste ani, tot așa cum acum, înainte de a reveni în Tailanda, am recitit fostul articol de pe blog unde am descris prima experiență din întânirea cu Asia.

Bangkok a fost prima noastră destinație, la care pur și simplu trebuia (și va mai trebui) să revenim, pentru că energia acestui oraș este una absolut specială. Eu personal am compatibilitate absolută cu Bangkok-ul. Îl pun în aceeași listă cu favoritele mele, Praga și Zagreb. Dar, într-o caterogie absolut diferită. Cel puțin pentru că e Asia.

Prima impresie (indiferent despre a câta vizită e vorba) e la prima inspirație a aerului profund hidratat, ba chiar ud. De data asta am stat în Bangkok ceva mai mult timp, de aceea am reușit să cunoaștem mai bine orașul și să divizăm activitățile între: atracțiile obligatorii de (re)vizitat și cele în care mergem pentru a evita căldura de la amiază.

Templele

Templele tailandeze sunt obligatorii pentru vizite în oricare liste de top nu ai privi. Adevărul este că frumusețea lor devine repetativă dacă mergi în mai multe temple, la fel de impresionantă, dar cu nuanțe de deja-vue. Templele care merită cu siguranță vizitate sunt Grand Palace, Wat Pho (care se află în imediata apropiere a Grand Palace) și Wat Arun (situat peste râul Chao Phraya, vis-a vis de Wat Pho). Cu cât mai lungă e vizita, cu atât mai multe temple pot fi adăugate la listă, dar călătoria în Bangkok nu ar trebui să se limiteze doar la temple, părerea mea.

Oarecum, însă, liniștea din interiorul templelor este unica atotcuprinzătoare, indiferent de religia pe care o profesează vizitatorul/turistul. Templele budiste sunt deschise pe parcursul zilei, oricine poate intra și… privi frumusețea din interiorul templului și medita.

Grand Palace, aici nu ai cum să nu rămâi impresionat de grandomania arhitecturală, dar și numărul de turiști 🙂 Înconjorul și vizita tuturor templelor este o experiență care nu trebuie ratată

Wat Pho, chiar dacă este situat în imediata apropiere a Grand Palace, este mai puțin invadat de turiști, de aceea atmosfera este mai relaxantă. Mie atmosfera mi se pare un pic mai romantică și degajată. Arhitectura este mai moale, mai înflorată, spre deosebire de Grand Palace unde toate elementele emană grandomanie.

Wat Arun

Râul Chao Phraya

Atmosfera și impresiile din turul pe râul care dă viață Bangkok-ului sunt cu totul speciale, dacă turul este făcut pe înserate, la apus de soare. Căsuțele sărace se împletesc cu cele mega-bogate. Maluri, pe Chao Praya, practic nu există. Casele sunt construite peste ape, indiferent unde ai fi, în centrul orașului.

Evadări perfecte, în timpul zilei

La cât de mult îmi place timpul din Bagkok, la atât de greu este să te ții energic și completamente calm 🙂 sub soarele arzător și efortul fizic. De data asta, am căutat să evităm expunerea permanentă și nemiloasă la soare și am găsit câteva soluții pur și simplu perfecte: Sea Life Bangkok Ocean World, grădina zoologică și casa-muzeu John Thompson. Desigur că o altă opțiune sunt bazinele de înot 🙂

Sea Life Bangkok Ocean World (http://www.sealifebangkok.com/en/) se află într-un shopping centru, cuprinde circa două etaje subterane de viață sub sticlă. Indiferent de vârsta vizitatorului, acest loc te lasă cu gura căscată, literalmente.

Grădina Zoologică din Bangkok (Dusit Zoo), nu are doar animale exotice, dar și animale pe care nici nu m-am gândit că le-aș putea întâlni într-o astfel de locație și anume: arici și vaci europene 🙂 Pe lângă giraje, tigri, lei, elefanți, penguini, hipopotami, zebre, crocodili, șerpi, șopârle, maimuțe, papagali, etc., mai sunt organizate și show-uri cu prestația animalelor, care deloc nu îngrijorează în privința stării acestora 🙂

John Thompson a fost un american care s-a îndrăgostit de cultura tailandeză și, fiind arhitect de specialitate, și=a construit o casă cu farmec aparte, nu departe de inima Bangkok-ului. Tot el a facilitat dezvoltarea industriei și exportul de mătase. Zvonurile zic că era și agent al serviciilor secrete SUA.

Nightlife

Viața de noapte a Bangkok-ului este una cel puțin la fel de activă ca și cea din timpul zilei. Atunci când soarele apune, iar căldura devine suportabilă, oamenii caută distracții alternative. Kao San Road și Chinatown sunt două locații care merită vizitate și la care am mers în fiecare seară. Pentru cei romantici, recomand piața de noapte de flori.

Kao San Road este o stradă împânzită cu pub-uri, restaurante, mâncare de stradă, taximetriști, vânzători de fructe, vânzători de suc de fructe, vânzători de haine, servicii de masaj, etc. La fiecare colț muzica răsună la maxim, exact după principiul cunoscut și în Moldova, la cine mai tare 🙂

Chinatown se întinde pe o suprafață chiar mai mare decât Kao San Road. Aici găsești de toate (și mâncare, și suvenire, și haine), doar că foarte multe sunt de origine chineză.

Piața de flori

Și la final, recomand câteva localuri din Bangkok la mâncarea cărora voi visa, nu alta.

1. Un local de stradă din Chinatown, amplasat exact vis-a-vis de T&K Seafood. Nici nu m-aș așeza la o astfel de masă, dacă s-ar găsi în Chișinău 🙂 Dar, anume aci am mâncat cel mai gustos crab. Localul se specializează pe pregătirea fructelor de mare.
  2. Rosabieng Restaurant de lângă stația de trenuri, Semsen. Deși localul nu are prea multe reviews-urile pe tripadvisor, am mers acolo din coincidență și circumstanțe. Noi am gustat și împărțiț la masă (așa cum se face în Asia) toată mâncarea. Toate cele 5 feluri de bucate gustate au fost perfecte până la ultima lingură!
  3. Piața locală, Floating Market at Lat Mayom. E o piață-refugiu de turiști, cu prețuri bune, unde se aprovizionează cu produsele populația locală.

Localul fără nume și la aparență dubios, din Chinatown – gătesc fructe de mare, fără prea multe condimente, doar ușor dozate cu condimente de bază. Vizibil, fructele erau prospete și aduse la condiția ideală pentru consum.

Rosabieng restaurant, cel care ne-a impresionat cel mai mult în Bangkok, și unicul în care am ajuns din cauza foamei totale și lipsei de timp de a mai explora alte localuri în zonă. Gătesc mâncare locală, relativ condimentată, cum le place tailandezilor.

În piața de la Floating Market at Lat Mayom. Aici se găsesc de toate. Ochii fug la fructele de mare. Majoritatea sunt deja preparate și împachetate, gata pentru consum. Nouă ne-au plăcut scoicile coapte pe loc, în fața noastră.

Eu știu că noi vom mai reveni la Bangkok și de fiecare dată vizitele vor fi tot mai calde, tot mai personale și comode. Cu fiecare vizită, anume Bangkok-ul va deveni un fel de tot mai acasă. Iar noi, sper eu, vom tot lungi timpul petrecut aici, până nu vom lua un bilet într-o singură direcție. Cine știe 🙂

6 comments

1. Cristina · · Reply

Frumoasa experienta! Natalia, prin prisma pozelor tale, am calatorit si eu prin Bangkok. La cat mai multe calatorii!

1. Mulțumesc, Cristina 🙂 Ma bucur daca am putut transmite macar un pic energia Bangkok-ului.

Liked by 1 person

2. Lovely photos of Bangkok, we are staying for 3 days next month so nice to see!

1. Enjoy it! It is a fabulous and special destination. Too bad I wrote the article in Romanian only, no English, but if I would have to pick now one thing I would do in Bangkok, if back, that would be going to Rosabieng Restaurant 🙂 (well, and if you have time, go to Floating Market at Lat Mayom, otherwise, all top destinations you will find on Trip Advisor lists) Have a great time in Bangkok 🙂

1. Thanks for these useful tips. I’ve just looked up Rosabieng Restaurant and it looks gorgeous and we would definitely like to eat there. It doesn’t look too expensive, what did you choose from the menu and was it easy to get a table?

2. It was easy to get a table, we actually got there by total coincidence, as the place we were heading to was closed 🙂

If you look on my article above, the second picture from the end is with the food we ordered in this restaurant (we had 2 rounds of it! 🙂 really tasty). We blindly asked the waiter to recommend to us something good. What you see in the picture is oyster salad, shrimps & asparagus salad and crab meat, all served with rice on the side. It is hard to go wrong with oyster, crab meat or shrimps in that restaurant 🙂

And, by the way, make sure to ask to have the dishes not spicy 🙂