Pentru că avem cu ce ne mândri: Kodrjanka (Codreanca)

Un lucru care nu aș fi crezut niciodată să mi se întâmple este să văd o comunitate atât de strânsă de moldoveni cum este cea de la Praga.

Fiind într-o țară precum e Cehia, unde localnicii sunt atât de închiși și rezervați în societatea în care trăiesc, comunitatea ”natală” este… nu doar un mod de a petrece timpul liber, ci și o evidentă evadare. Evadare într-un grup de oameni, evadare într-o societate. Mai ales, într-o societate care îți permite să faci parte din ea, să fii un membru integru, un membru care aduce valoare, care nu uită de unde vine.

O astfel de evadare frumoasă pentru mine (și nu numai) este Kodrjanka.

Kodrjeanka e un ansamblu etno-folcloric, neoficial, fondat de membrii comunității moldovenilor din Cehia. Suntem nu mai mult de 10 persoane la număr, care nu ratează nicio ocazie de a cânta sau dansa la evenimentele culturale din Praga.

Acesta e modul în care eu evadez și mă simt în societatea cehă mai ca acasă.

Toți membrii suntem aici, în ansamblu, pentru că ne e dor de casă, de tradițiile noastre și pentru că credem că moldovenii au cu ce se mândri. Printre noi sunt lucrători, studenți, mame cu copii mici acasă, dar încercăm să găsim loc în orarul nostru pentru a crea ceva frumos, cu care să le reamintim cehilor că avem cu ce ieși în scenă, grație unei culturi frumoase.

Recent noi, cei de la Kodrjanka, am creat și o pagină facebook pentru a ține la curent persoanele care ne urmăresc și sunt interesate să vadă cât de bine reușim să reprezentăm Moldova.

Ne găsiți aici: Kodrjanka.

Sărbătoarea Vinurilor Moldovenești la Praga

Etno Festival Praga

Festivalul Minorităților Culturale din Cehia

Sărbătoarea Vinurilor Moldovenești în Cehia

Seara Multiculturală din Praga

2 comments

  1. Nu-mi par închiși cehii, sunt destui de mulți pe aici prin Cluj (firme, studenți, etc.) ba-mi par deschiși, prietenoși.

    Like

    1. 🙂 Cehii sunt niste oameni foarte destepti, bine-educati, si – da – prietenosi si deschisi, daca le ceri ajutor. Daca dupa aproape 3 ani traiti in Cehia si avand posibilitatea sa vad cehii destul de aproape pot sa zic ca sunt mult mai inchisi in comunitatea lor decat oricare alta nationalitate cu care am interactionat.

      Nu vreau, insa, oricum, mesajul meu in adresa cehilor sa fie perceput cu nota negativa… Ei chiar sunt oameni de treaba. Doar ca tin usa de la casa pe lacat.

      Like

Leave a comment